5 Şubat 2015 Perşembe

Yaptığımız İşleri Kontrol Etmek

20'li -30'lu yaşlarda insan biraz sabırsız oluyor, her şey hemen oluversin istiyor, hiç trafik olmasın hiç kuyruk beklemeyelim, hiç zaman kaybetmeyelim, mailler, mesajler hemen gidiversin falan falan...Tabi bu kadar aceleci olunca hata yapmak da kaçınılmaz oluyor.

Çalışma hayatımın başlarında yazdığım yazılarda, hazırladığım raporlarda, gönderdiğim maillerde çok hata yapardım, genelde basit hatalar olurdu bunlar (basitlerin yanında birkaç çam devirmişliğim de vardır hani...) bazen fırça yememe neden olur, bazen de beni çok komik duruma düşürürdü, sonra kendime sinir olurdum niye böyle yaptım diye...

Sonradan fark ettim ki acele ettiğim için yaptığım işleri yeterince kontrol etmiyormuşum, kontrol etmeyi zaman kaybı sayıyordum. Bir an önce işi yapıp teslim etmek istiyordum, bana" işi geciktirdi" denmesini istemiyordum halbuki yaptığım hataları sonradan düzeltmek için daha çok zaman harcıyordum.

Bu aceleci yönümü düzeltmek epey bir zamanımı aldı.

Mesala şimdi bir mail yazarken;

Önce maili taslak olarak hazırlıyorum sonra tek tek her şeyini kontrol ediyorum.
kime gönderiliyor,
bilgi için birine gönderiliyor mu,
mail adresleri doğru mu (bazen mail adresinin ilk harfine basınca sistemde kayıtlı başka bir kullanıcı geliyor ve mail yanlış kişiye gidiyor),
ek varsa eklenmiş mi,
ekler doğru ek mi?
mail yazısı doğru mu,
imla hataları var mı gibi...

Şimdi belki bunlar size çok basit gelebilir ama yine de önemli bence...Tabi bunları yaparken bazen aşırıya kaçıp özellikle çok önemli yazılarda ve maillerde paranoyak bir şekilde tekrar tekrar baktığım için işin yavaşladığı da oluyor, bunu da başka bir yazımda paylaşacağım

Herkese başarılı işler diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder